Tako rekoč vsak prevzem ali
združitev ima enak cilj, in sicer povečanje vrednosti za lastnika. Kljub temu
pa več kot polovica prevzemov in združitev ne doseže tega cilja. K temu lahko v
veliki meri prispeva t.i. sinergijska zanka, ki nastane v primeru nerealnih
sinergijskih pričakovanj. V prevzemu ali
združitvi se pojem »sinergija« nanaša na prirast vrednosti, ki jo dosežeta
podjetji s povezovanjem.
Za vrednotenje sinergij ne
obstaja magična formula. Navadno sloni na subjektivnih predpostavkah in
špekulacijah. Subjektivnim elementom in
špekulacijam se v veliki meri poskušamo izogniti s podrobnim razumevanjem
vrednotenja in načrtovanja ter s podrobno seznanitvijo vseh sodelujočih
podjetij in dejavnosti, v katerih delujejo.
Za vrednotenje uporabimo enake
metode, kot za ocenjevanje vrednosti podjetja, pri čemer je najbolj enostavno,
če naredimo dve napovedi poslovanja, in sicer napoved, ki ne vključuje
sinergijskih učinkov, in napoved, ki vključuje vse sinergijske učinke.
Razlika med obema ocenjenima vrednostma
je ocenjena vrednost sinergijskih učinkov.

Podjetje lahko s prevzemom ali z združitvijo doseže
sinergije, kot so povečanje prihodkov, zmanjšanje stroškov (skupne službe),
boljše upravljanje s sredstvi, uveljavljanje davčnih sinergij ali finančne
sinergije (zmanjšanje stroška kapitala, cenejši viri financiranja,
diverzifikacija produktnega portfelja). Prevzem ali združitev pa lahko ponuja
tudi sinergije v smislu povečanja fleksibilnosti menedžmenta. Tako ima lahko
možnost večjega osredotočanja na raziskave in razvoj, podjetje je bolj
fleksibilno pri oblikovanju tržne strategije in ima tako več možnosti za
odgovore na razvoj okolja ipd.