Najpogosteje zaidejo v težave
slaba podjetja. To so podjetja, ki imajo težave z obvladovanjem poslovanja.
Vendar pa velikokrat tudi dobra podjetja, ki se preveč zadolžijo. Tako ločimo
tri vrste »bankrota[1]«,
in sicer:
-
bankrot dobrih podjetij zaradi prevelike
zadolženosti;
-
bankrot slabih podjetij s primerno strukturo
financiranja; ter
-
bankrot podjetij s slabim poslovanjem in
preveliko zadolženostjo.
Spodaj so opisane osnovne
značilnosti omenjenih vrst bankrota ter kako podjetja po težavah in
prestrukturiranju poslovanja okrevajo.

Vir: Blaise
Ganguin, John Bilardello. Fundamentals of Corporate Credit Analysis.
McGraw-Hill, 2005, str. 261
V času recesije zaidejo v težave
praktično vsa podjetja, ki so preveč zadolžena in zagotovo tista, ki imajo
težave z obvladovanjem dejavnosti. Če
ima podjetje težave s poslovanjem, potem velikokrat recesija ni tista, ki
sproži bankrot in se lahko zgodi kadarkoli. Možnosti okrevanja pa so v primeru
težav z poslovanje približno enake, ne glede na zadolženost podjetja.
V težave torej lahko zaidejo tudi
načelno dobra podjetja, ki so se preveč zadolžila. Vendar pa je pri takšnih
podjetjih okrevanje hitrejše, težave pa bistveno manj izrazite, kot v primeru
podjetij, ki so v sami osnovi slaba in ne obvladujejo poslovanja.
[1] Bankrot; pomeni stanje, ko podjetje ni sposobnozagotavljati tekoče ali
dolgoročne likvidnostni. Ni nujno, da se sproži postopek prisilne poravnave ali
stečaja, če podjetje z dobavitelji in investitorji sklene ustrezen dogovor,
vendar v vsakem primeru pride do poslovnega in/ali finančnega prestrukturiranja.